cna

Aljazeera

Tuesday, January 17, 2012

Mat Sabu Tolak Lagi Dialog Umno-Pas

Post Pic
SHAH ALAM, 18 JAN : Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu menolak cadangan Nasharudin Mat Isa yang mahukan parti itu membuka perbincangan dengan Umno demi kebaikan negara.
Mohamad Sabu berkata, cadangan oleh bekas timbalan presiden parti itu adalah hasrat peribadi dan bukan menjadi sebahagian daripada agenda parti.
“Itu pandangan peribadi dia dan tiada kena mengena dengan pendirian parti..beliau berhak membuat pandangannya sendiri,” kata beliau kepada Antarapos.com.

Beliau juga berkata, Nasharudin adalah orang paling sesuai untuk menjawab sebarang dakwaan samawujud kumpulan dalam PAS yang mahukan rundingan dan dialog itu dihidupkan.

“ Pas tetap dengan pendirian yang didukung iaitu bersama Pakatan Rakyat dan dasarnya.
Yang pentingnya adalah tumpukan sepenuh perhatian terhadap pilihanraya yang dijangka akan diadakan tidak lama lagi,” kata beliau.

Nasharudin semalam berkata beliau akan meneruskan usaha untuk menghidupkan semula dialog antara Umno dan Pas serta pertubuhan-pertubuhan lain.

Cadangan itu yang dilontarkan oleh Umno dilihat oleh kepimpinan Pas sebagai agenda politik untuk melunturkan kekuatan Pakatan Rakyat.

Bagaimanapun pemimpin-pemimpin Umno berkata dialog itu akan membolehkan permasalahan orang Melayu-Islam ditangani secara lebih baik dan bebas daripada perselisihan politik.


http://antarapos.com/v1/index.php?q9nan56SpKPkoObnaNGXpVvZn7Wla5Vg

No comments: