cna

Aljazeera

Saturday, January 7, 2012

mStar Online : Mingguan mStar Tetap Menjadi Kenangan

HAKIKATNYA, akhbar Mingguan mStar yang berusia hampir dua tahun ini akan melabuhkan tirainya dan hari ini merupakan penerbitan yang terakhir.

Walaupun akhbar mingguan yang diterbitkan bersama Sunday Star tidak lagi berada di pasaran selepas ini namun versi dalam taliannya (online) terus menemui pembaca.

Perubahan dan tuntutan kepada dunia digital memungkinkan akhbar Mingguan mStar harus melalui perubahan itu untuk kelangsungan generasi akan datang yang lebih terarah kepada dunia teknologi.

Pelbagai kenangan manis sejak penerbitan akhbar ini dan ia menjadi kenangan terindah buat Kumpulan Star Publications kerana mencuba kelainan dalam menghasilkan sebuah akhbar berbahasa Malaysia.

Untuk penerbitan terakhir ini, kami mengimbas saat-saat manis Mingguan mStar sejak kelahiran pertamanya pada 28 Februari 2010.

PersonalitiBermula edisi pertamanya, Mingguan mStar memaparkan secara eksklusif wajah pengganas bernama Hambali yang pernah menyembunyikan diri di negara ini dan ditahan di kem tahanan Teluk Guantanamo di Cuba.

Mingguan mStar menjejaki keluarganya sehingga ke Cianjur, Jawa Barat.

Hambali - antara orang penting dalam rangkaian al-Qaeda dan Osama bin Laden yang dikaitkan dengan pengeboman Bali dan serangan ke atas Pusat Dagangan Dunia di New York.

http://www.mstar.com.my/mingguan/cerita.asp?file=/2011/12/27/mstar_mingguan/20111227110125&sec=mstar_mingguan

No comments: