cna

Aljazeera

Sunday, November 2, 2008

Buntu dengan Ubuntu. Jangan risau GurUbuntu sedia membantu.

Ini screenshot laptop saya selepas saya install theme. Amacam??

Posted by Al-Amin Daud
Hari ini saya telah menginstall ubuntu 8.10 yang baru saja direleasekan pada 2 hari yang lepas untuk operating system laptop saya. Sebelum ini saya menggunakan ubuntu 8.04. Kalau kawan-kawan perasan sebelum ini saya telah menulis 2 entry mengenai ubuntu. Memandangkan kedengaran di sana sini ketidakpuasan hati pengguna windows maka saya terpanggil untuk menulis lagi mengenai ubuntu. Persepsi masyarakat kita terhadap linux operating system yang dibina untuk menyediakan alternatif kepada pengguna komputer supaya tidak terbelenggu dengan masalah cetak rompak masih kabur mungkin kerana kurang pengetahuan atau kita sendiri kurang ambil tahu menyebabkan kita tidak dapat memanfaatkannya sebaik mungkin. Tidak dinafikan sudah ramai yang menyedari hakikat ini dan telah melupakan windows.

Benarlah kata Nabi SAW ;

الناس أعداء بما جهلوا

Manusia itu sentiasa bermusuh dengan apa yang dia tidak tahu.

http://al-amindaud.blogspot.com

No comments: